Електрически автобуси и финансов стимул: как Белгия опитва да намали замърсяването от колите

© Associated Press

Белгийското законодателство ще бъде допълнително променено, за да разшири обхвата на обезщетенията, предоставяни на работници със служебни автомобили, съобщават местни медии.


Тази пролет в страната бе въведено правило, според което част от работещите могат да получават пари в брой, ако се откажат от служебното си превозно средство. Досега интересът към тази мярка е много ограничен - едва 5-10 на сто от отговарящите на изискванията са се възползвали.


Според действащите условия обезщетение могат да получат онези, които ползват служебен автомобил от поне три месеца и са имали на разположение такова превозно средство поне за една година в последните три години. Предвижда се с промяната на условията обезщетение да могат да получават и онези, които имат право на служебна кола, независимо дали я ползват. Икономисти отбелязват, че промените биха довели до спад в постъпленията от социални осигуровки.



Стремежът за ограничаване на броя на служебните автомобили по пътищата в Белгия е свързан с целта на правителството за намаляване на вредите за околната среда. В страната постепенно се въвеждат забрани за ползването в централните части на големите градове на стари дизелови автомобили.


Друга мярка ще бъде въвеждането на електрически автобуси в градския транспорт. Днес в Намюр за пръв път ще бъде пуснат по маршрут малък електрически автобус без водач. Медиите отбелязват, че при изпитанията на това превозно средство са се откроили недостатъци, чието решение тепърва ще бъде търсено. Преминаването към електрически и автономен градски транспорт не е непосредствено предстоящо.


При изпитанията в лошо време - снеговалеж, мъгла и проливен дъжд, лазерните датчици на автобуса, по които постъпват данни в електронното управление, са се запушвали. Батериите, осигуряващи енергия за двигателя, също са се повлиявали зле. На пешеходна пътека пресичащите не са можели да се уверят за намеренията на водача на превозното средство, както са свикнали. Автобусът все още не може да различава препятствие от насрещно движещо се превозно средство.


Белгия засега заема второто стъпало от петстепенната скала на готовност за въвеждане на автономни превозни средства. Това означава, че в страната предстои да бъде въведен единен стандарт за размера на пътищата, по които се движат такива автомобили и автобуси. По тези пътища ще бъдат поставени съответните знаци, за да знаят останалите участници в движението, че сред тях има робот. /БТА

Всичко, което е важно да знаете за:

Още по темата

Горещи теми

Още от Дневник

Еврокомисията представя днес мониторинга за България при нулев медиен интерес в чужбина
Ръководството на ГЕРБ разпределило задачите, за да се реагира на протестите
"Демократична България": Борисов се сваля сам