Виадуктите трябва да се ремонтират на всеки 10 години, съобщиха от пътната агенция

© Агенция пътна инфраструктура

В нормите за пътно поддържане ремонти на виадуктите трябва да бъдат извършвани на 8 - 10 години, а тези по магистрала "Хемус" не са пипани около 40. Това каза днес председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов, който инспектира обновяването на мостовото съоръжение преди тунел "Витиня".


След трагедията с виадукта "Моранди" в Генуа на 14 август премиерът нареди проверки на всички мостове по основните пътища, като поиска да се създаде организация за обновяването им. Оказа се, че става въпрос за 211 подобни съоръжения по цялата пътна мрежа.


Ремонтът на дългия 225 метра виадукт "Витиня" се очаква да приключи в края на октомври тази година, а работата е започнала пред май. Извършените обновления са на стойност 8 млн. лева и предполагат, че в един доста дълъг период няма да е необходимо да се прави нещо допълнително.



Глосов инспектира и ремонта на виадукта "Коренишки дол" на"Хемус". Той е с дължина 481 метра и е в експлоатация от 1986 г., оттогава не е основно ремонтиран. Сега се работи по съоръжението в посока София, което до края на октомври трябва да бъде готово.


През пролетта ще започне работа по частта на виадукта към Варна. Обновяването ще струва около 25 млн. лв.


По повод критиките, че при ремонтите на виадуктите не се работи на три смени. Светослав Глосов обяви, че това не е цех и служителите работят на голяма височина. "За нас е по-важно да запазим живота и здравето на хората, които работят тук", уточни той.


Предстоят ремонти на още пет моста по магистралите


Председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" допълни, че ще започнат ремонти на три съоръжения на автомагистрала "Тракия" и на две на "Хемус". Той припомни, че има план за действие за ремонта на 17 моста, които са в лошо състояние.


"За всеки мост има изготвена спецификация на база на обследване какво трябва да бъде направено", каза Светослав Глосов и уточни, че АПИ работи повече от година по ремонта на мостовите съоръжения. Според него в следващите две-три години трябва да бъдат ремонтирани съоръженията по автомагистралите и второкласните пътища, като само за тези по аутобаните са нужни над 130 млн. лв.

Още по темата

Горещи теми

Още от Дневник

"Локхийд Мартин" официално предложиха F-16V за българските военновъздушни сили
Всички ще забележат мерките на Русия заради сваления самолет в Сирия, каза Путин
Медийният регулатор ще проверява сигнали срещу участието на Ванко 1 във "Вип брадър"