Ново изследване връща червеното месо и сиренето в менюто всеки ден

© Fred Prouser, Reuters

Сиренето и червеното месо отново влизат в менюто след като международно изследване показва, че тези продукти може да се консумират в двойно по-големи дози от препоръчваното от здравните експерти в момента, съобщава британският "Телеграф".


Изследването, проведено сред 220 хил. души, открива, че изяждането на три порции от млечни продукти и една и половина червено месо на ден може да намали риска от ранна смърт с една четвърт.


Учени казват, че изводите от това изследване се противопоставят на общоприетата към момента истина след десетилетия, в които хората са съветвани да намалят консумацията на пълномаслени продукти и червено месо.



Изданието цитира препоръките на най-големия здраве сайт във Великобритания, според които млечните продукти трябва да съставят не повече от 8% от калориите, приемани от един човек на ден, което означава едно кисело мляко или две малки парченца сирене. За червеното месо се препоръчва ограничаване до 70 гр. на ден.


Новото глобално изследване, проведено от университета "Макмастър" в Канада показва, че доста по-големи количества от тези продукти са свързани с много по-нисък риск от ранна смърт.


Участниците в изследването, които приемат по три порции млечни продукти на ден, което може да означава две парчета сирене, пълномаслено кисело мляко и около 250 мл обезмаслено мляко, както и порция и половина червено месо са оптималното дневно количество от тези продукти. То се равнява на около 20-25% от калориите, идващи от млечните продукти.


При хората, консумиращи тези количества, случаите на ранна смърт са с 25% по-малко от тези при хората, които консумират по-малко. При тях също и с 22% по-малко са случаите на сърдечни удари.


Д-р Ендрю Менте, който представил изследването пред конференцията на Европейското общество на кардиолозите в Мюнхен, обявил, че изглежда наситените мазнини, съдържащи се в месото и млякото защитават сърцето.


В допълнение, хората, приемащи повече мазнини, е по-вероятно да приемат по-малко въглехидрати, повечето от които обикновено са допълнително обработвани и съдържащи захар.


"Това явно поставя под въпрос общовъзприетото схващане, че трябва да се ограничи консумацията на пълномаслени млечни продукти", коментира д-р Менте. Според него хората трябва да заложат на разнообразното хранене, в което преобладават необработените храни.


Проучването не обхваща бялото месо, като пилешкото, но д-р Менте обяснява, че отделно проучване показва, че неговата консумация също носи ползи като тази на червеното месо при предпазването от ранна смърт.


"Да се храниш добре означава да имаш предвид целия си режим, а не да се фокусираш твърде много върху отделните елементи. Месото и млечните продукти могат да допринесат за добро здраве и балансирано хранене, ако те се съчетават с много плодове, зеленчуци, въглехидрати и ядки", казва проф. Джеръми Пиърсън, асоцииран медицински директор в Британската кардиологична фондация.


Допреди 2 г. Британската здравна служба съветва хората, че до около 15% от дневно поеманите калории трябва да идват от млечни продукти. След това намалява процентът до 8 и препоръчва да се набляга на нискокалоричните продукти, припомня изданието.

Още по темата

Горещи теми

Още от Дневник

Джошуа срещу Поветкин - мач с предизвестен край или нещо повече
На Запад е трудно, но в България се задушавам
България отбелязва 110 години независимост